Animáció, azaz életre keltett rajzok

       A háttér rajzolás titkai, külső és belső terek felépítése, általunk rajzolt figurák mozgatása a virtuális térben.
       Sík (2D-s) térelemekből hogyan lehet felépíteni 3D-snek ható teret, amelyben sík (2D-ben) megrajzolt figurák kelnek életre?

Mozgókép ismeret

Kérdések: Mitől mozogó a film?
A filmen látható szereplők miért tudnak beszélni?
Hogy lesz egy ötletből (szinopszisból) film?
Mitől látjuk összefüggőnek a különböző helyszíneken, egymástól függetlenül rögzített jeleneteket?
Forgatókönyv nélkül nem lehet?
Miért készítenek képes forgatókönyvet?
Miért van szükség animaticra?
... és még számtalan mozgófilmmel kapcsolatos kérdésre megkeressük a választ.

Klasszikus "szabadkézi" rajzi alapképzés - "Kockától az aktig" és tovább az animálhatóság irányába. Absztrakciókészség kifejlesztése a hiperrealista ábrázolástól az egy két tónusú ábrázolásig. Vonaldinamika. Színes ábrázolási technikák (színes ceruza rajz, pasztell, aquarell, klasszikus tempera és akril valamint olajfestés). Színelmélet.
Mit tanítunk? Mit adhatunk? Mit kínálunk?

       Nagy hangsúlyt fektetünk a szabadkézi rajzolásra. Célunk a megbízható arányérzék kifejlesztése és a letisztult rajzkészség kialakítása.

       Bevezetés a digitális ábrázolás világába. Elsősorban a 2D animáció lehetőségeinek a megmutatásával, elmélyültebb megismerésével. Természetesen bepillantást nyújtva a 3D világába is.
       
       A filmkészítés titkainak megismerése nélkül az animációs film sem tud megszületni.

A képzés ebben a 3 témakörben párhuzamosan folyik egyéni képességek figyelembe vételével, egyénre szabott ütemezésben.

Mit jelent ma az animációs film készítés?

       Az animációs film készítés az elmúlt 20 évben óriási változáson ment át. A hagyományos - képeként megrajzolt, kifestett és lefényképezett rajzfilm lassan(?), de megállíthatatlanul átment a digitális ábrázolás világába. A klasszikus rajzfilm (sík, 2D-s ábrázolás) mellett megjelent és komoly teret hódított a 3D-s, inkább életre kelő bábfilmnek, mint rajzfilmnek tekinthető animációs világ.
       
       Bár mindegyik műfaj az animációs film névre hallgat, az elkészítésük nagyon is különböző ismeretek meglétét igényli. Míg a klasszikus rajzfilm ma is a szabadkézi rajzolás magas fokú művelését követeli meg, addig a 3D világa inkább jól látó informatikusokat vonzotta magához. Természetesen vannak áthallások a két műfaj között, hiszen ma már mindkettőt digitális eszközök segítségével hozzuk létre. Papíron csak tervezés céljából rajzolunk. A végső mű mindkét kategóriában a számítógépeinken fog megszületni.

       Mi elsősorban a klasszikus rajzfilmkészítés útján szeretnénk továbbhaladni. Megmutatva, hogy a rajztudás ma is a legfontosabb eleme a rajzfilmkészítésnek. Ne feledjük a számítógép is csak egy eszköz. Egy univerzális rajztábla, vagy festővászon. A számítógépes grafika világa rendkívüli varázslatokra képes, de alkotó ember nélkül nem történik semmi. Ez a fránya rajzolás - valahogy nem erőssége a komputereinknek.

       Mivel a 2D-s rajzfilmjeinkben is a 3D-s valóságnak megfelelő rajzolt világot jelenítünk meg elengedhetetlen a 3D grafika világának megismerése, bizonyos elemeinek, eszközeinek használata. Ezért meg kell ismerkedünk a 3D-s grafika alapjaival, komoly rálátást kell szerezni a lehetőségeire. (Nem feltétlenül nekünk kell mindenhez érteni, de a megfelelő szakemberekkel csak bizonyos alapok, kapcsolódási pontok ismeretében tudunk együttműködni.

       Munkánk során nyitottnak és fogékonynak kell lenni az új dolgok iránt. Aki erre az útra lép annak képesnek kell lenni az állandó megújulásra. Különben munkánk fárasztóvá, monotonná válhat. Viszont ha tudunk örülni az újabb és újabb alkotásainknak egy csodálatos jövő felé vezető útra lépünk.



Rajziskola

"Építeni, csak biztos alapokra lehet!"
A cél: Stabil arányérzék, letisztult rajzkészség kialakítása.
Módszer: Egyénre szabott rajzi alapképzés szintfelmérő rajzok alapján
Animátor képzés

"A kőből faragott, álló óriás kisebb az előtte átszaladó kisegérnél" - miért is igaz ez a gondolat? Mert a figyelmünket automatikusan a képen mozgó pici valamire összpontosítjuk.
A digitális (bit-map alapú és vektorgrafikus) ábrázolás alapfogalmainak megismerése. Betekintés a digitális képalkotás szoftvereinek világába.
Életre kelthető, mozgatható figurák felépítése (rajzolása, azaz alkalmazott művészeti anatómia, avagy egy kicsivel több!). Önálló karaktertervezés.
RajzFilmSuli Oktatási, Kiemelkedően Közhasznú, Nonprofit Kft.
Adószám: 22610803-2-08
9023 Győr, Szigethy Attila u. 78/A. VIII. em. 27.
+36 20 979 4471 rajzfilmsuli@gmail.com
Adója 1%-ával adjon esélyt a tehetség kibontakozásának
Főoldal         Kiket várunk?         Mit tanítunk?         Mennyibe kerül?